Jedna infolinia KAS – dobrodziejstwo czy przekleństwo?

Od kilku miesięcy trwają prace nad wdrożeniem nowej usługi Krajowej Administracji Skarbowej. Zebrane przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce opinie użytkowników – głównie właścicieli biur rachunkowych – wskazują, że projekt dot. zmian w infolinii KAS nie spełnia ich oczekiwań, co więcej wręcz utrudnia pracę.

Publikacja: 04.03.2024 02:00

Jedna infolinia KAS – dobrodziejstwo czy przekleństwo?

Foto: Adobe Stock

Pandemia Covid-19 znacząco przyśpieszyła transformację cyfrową we wszystkich obszarach życia, również w administracji publicznej. Z końcem października 2020 r. Krajowa Administracja Skarbowa (KAS), uruchomiła w pięciu województwach nowy model obsługi podatników – wizytę w urzędzie skarbowym tylko po wcześniejszej rezerwacji on-line. W listopadzie 2020 r. model ten objął cały kraj. Możliwość załatwienia spraw podczas wizyty w urzędzie, wyłącznie po wcześniejszym umówieniu, dawała podatnikom pewien komfort, zwiększała ich bezpieczeństwo. To był krok w dobrym kierunku Jednak choć okres pandemii się skończył, usługa pozostała i nie zapowiada się, aby „drzwi do urzędów były otwarte”, tzn. aby podatnik bez wcześniejszego umówienia wizyty, mógł załatwić swoją sprawę „od ręki”. Na stronach poszczególnych urzędów skarbowych możemy przeczytać, że wprowadzenie usługi było ważnym krokiem w programie „Klient w centrum KAS”. Tylko czy tak naprawdę – w obecnych warunkach – nie powinna to być dodatkowa, a nie wyłączna usługa?

Pozostało 85% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Prawo karne
Akta znalezione w domu Zbigniewa Ziobry. Prokuratura przekazała nowe informacje
ABC Firmy
Firma zapłaci prawie 240 tys. zł kary. Wszystko przez zgubionego pendrive'a
Zawody prawnicze
Adwokaci apelują do Tuska. Chcą uchylenia rozporządzenia MS
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura z wieloma znakami zapytania. Będzie podwyżka?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?